Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie RailML do opisu kolejowych systemów nastawczych

Tytuł:
Zastosowanie RailML do opisu kolejowych systemów nastawczych
RailML application for description of railway interlocking systems
Autorzy:
Ciszewski, T.
Kornaszewski, M.
Nowakowski, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/310261.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
RailML
XML
kolejowe systemy nastawcze
standardy wymiany danych
kolejowe systemy teleinformatyczne
interlocking
data exchange standards
railway IT systems
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2018, 19, 12; 373-377
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pierwotna specyfikacja języka RailML pochodzi z 2002 roku i została zdefiniowana za pomocą XML. Pliki w standardzie RailML mogą służyć do przechowywania i wymiany danych pomiędzy licznymi interfejsami kolejowych systemów teleinformatycznych. Obecna wersja 2.4 obejmuje tabor, systemy zarządzania ruchem kolejowym, rozkładami jazdy, informacji pasażerskiej, oraz rezerwacji i sprzedaży biletów. W nadchodzącej wersji standardu RailML 3.1 dołączono podschemat , który przeznaczony jest do opisu kolejowych systemów nastawczych. Ponadto zapewniona zostanie zgodność ze zorientowanym obiektowo, abstrakcyjnym modelem danych infrastruktury kolejowej zdefiniowanym w standardzie UIC IRS 30100 (RailTopoModel, RTM). W artykule autorzy omawiają aktualny stan standardu RailML i jego perspektywy. Szczególną uwagę kładą na wykorzystanie RailML do opisu kolejowych systemów nastawczych. Autorzy przedstawiają również własne oprogramowanie umożliwiające pracę z plikami RailML.

The original RailML specification comes from 2002 and was defined using XML. Files in the RailML standard can be used for storing and exchanging data between numerous interfaces of railway ICT systems. Current version 2.4 includes rolling stock and railway traffic management, timetables, passenger information as well as booking and selling tickets. In the upcoming version of the RailML 3.1 standard, the subcheme is included, which is intended for the description of railway interlocking systems. In addition, compliance with the objectoriented, abstract data model for the railway infrastructure, defined in the UIC IRS 30100 standard (RailTopo-Model, RTM), will be ensured. In the paper, the authors discuss the current state of RailML and its perspective. Particular attention is paid to the use of RailML for the description of railway interlocking systems. The authors also present their proprietary software which allow to edit, visualize and verify RailML files.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies