Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ doboru kształtu linii zęba na aspekty techniczno-ekonomiczne walcowej przekładni zębatej

Tytuł:
Wpływ doboru kształtu linii zęba na aspekty techniczno-ekonomiczne walcowej przekładni zębatej
Influence of selection of tooth shape line in technical-economic aspect of rolled gear box
Autorzy:
Płuciennik, P.
Maciejczyk, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/310236.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
projekt przekładni zębatej
przekładnia zębata o zazębieniu prostym
przekładnia zębata o zazębieniu skośnym
przekładnia zębata o zazębieniu daszkowym
koła zębate
aspekt techniczno-ekonomiczny
gear transmission project
change-gear trains with spur gear
change-gear trains with screw teeth
change-gear trains with herringbone teeth
toothed gear
technical-economic aspect
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2016, 17, 12; 1320-1324
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem rozważań opisanych w niniejszym artykule jest optymalizacja typowej, przemysłowej przekładni zębatej. Przeanalizowano zaprojektowane trzy przekładnie trójstopniowe o zębach prostych, skośnych i daszkowych, o możliwie najmniejszych gabarytach, mających możliwość przeniesienia moc do 7,5 kW przy prędkości obrotowej 1500 obr/min i przełożeniu i = 52. Wykonano analizę techniczno-ekonomiczną w celu ograniczenia jej gabarytów oraz oszacowania kosztów wykonania przekładni z kołami o różnych liniach kształtu zęba. Wyniki analiz opracowano w formie tabelarycznej. Na podstawie wykonanych obliczeń wskazano rodzaj najbardziej optymalnego rozwiązania konstrukcyjnego.

The subject of the considerations described in this article is a typical optimization, industrial change-gear trains. Examined the designed three stage change-gear trains with spur gear, screw teeth, herringbone (conical) teeth, the smallest possible dimensions, with the possibility of transferring power to 7,5 kW at a rotational speed 1500 rpm and gear ratio i = 52. Technical-economic analysis was performed in order to reduce its dimensions and estimate the costs of gear wheels of different shape lines of the tooth.. The results of the analyses developed in tabular form. Based on calculations made indicated the type of most optimal design.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies