Zarządzanie stanem technicznym taboru kolejowego na przykładzie węglarki budowy normalnej typu 401WB Management of the technical condition of railway stove on the example of normal hooper car with construction type 401Wb
W artykule przedstawione zostały etapy przeprowadzenia napraw i remontów węglarki budowy normalnej typu 401 Wb. Opisano rodzaje uszkodzeń i złamań elementów węglarki. Przedstawione zostały poszczególne stanowiska zastosowane do naprawy tych uszkodzeń oraz odnotowano, że najczęściej spotykanymi ich rodzajami są: zużycia ścian bocznych i podłogi wagonu poprzez towary typu węgiel, złom, rudy; zużycia eksploatacyjne i braki klocków hamulcowych, pęknięcia zmęczeniowe sprężyn nośnych wagonu; zużycie i niesprawność zderzaków; przesunięcia obręczy koła względem kola bosego.
In the article the stages of carrying out repairs and renovations of a coal-cutting machine on the construction of a normal type 401 Wb. The types of damage and fractures of the carbide elements described. Particularly described positions used to repair these defects. It is noticed that the thinnest types of damages of this type of carcass are: wear of the side walls and floor of the wagon through goods such as coal, scrap, ores; wear and failure of brake pads, fatigue cracks in the wagon supporting springs; wear and failure of bumpers; displacement of the wheel rim relative to the barefoot.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00