Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Produkcja i eksploatacja trolejbusów Nortdtrolol w Federacji Rosyjskiej

Tytuł:
Produkcja i eksploatacja trolejbusów Nortdtrolol w Federacji Rosyjskiej
Production and operation of trolleybuses Nortdtroll in the Russian Federation
Autorzy:
Połom, M.
Turżański, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/309616.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
trolejbus
Jelcz
Nordtroll
eksport
Federacja Rosyjska
trolleybus
export
Russian Federation
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2015, 16, 9; 28-31
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Transformacja gospodarcza na początku lat 90. XX w. w postkomunistycznych państwach Europy Środkowo-Wschodniej mocno wpłynęła na rynek motoryzacyjny, w tym rynek pojazdów komunikacji miejskiej. Istniejące fabryki wymagały środków na modernizację i możliwość poprawy jakości wytwarzanych produktów; niedofinansowane przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej ograniczyły zakupy do minimum potrzeb. W byłym ZSRR dominującym producentem trolejbusów były zakłady ZiU z Engels, które oferowały pojazdy na niskim poziomie jakościowym. Po transformacji politycznej pojawiały się w Federacji Rosyjskiej pomysły uniezależnienia od dostaw trolejbusów z rodzimej fabryki. Jedna z inicjatyw zakładała powołanie spółki, która będzie wytwarzała trolejbusy na bazie importowanych nadwozi marki Jelcz. W ramach tego przedsięwzięcia w latach 1994-1998 wyprodukowano łącznie 23 trolejbusy, które były eksploatowane w 7 rosyjskich miastach.

The economic transformation in the early 90s in the post-communist countries of Central and Eastern Europe strongly influenced the automotive market, including public transport vehicles. Existing producers required funds to modernize in order to improve the quality of manufactured products, on the other hand, under-funded public transport companies reduced purchases to a minimum needs. In the former USSR, the dominant producer of trolleybuses was ZiU from Engels, that offered low quality vehicles. After the political transformation in the Russian Federation were created ideas of independence from national factory. One of the initiatives involved the establishment of the company, which will be producing the trolleybuses on the basis of imported Jelcz body. In total, this project, in 1994-1998, produced 23 trolleybuses, which have been operated in seven Russian cities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies