The purpose of this quantitative study is to investigate the differences of the injury mechanism caused by two different types of seatbelts loads on the occupant chest. Methods: The finite element analysis is employed to compare the different responses of the human body model, including the comparison of kinematics, chest accelerations, seatbelt forces and chest injury outcomes regrading chest deflections and rib fractures. Results: The calculated rib strain/stress from simulations in force-limiting seatbelt are higher than that in the regular seatbelt. The forward movement and torso twist are both great in simulations with force-limiting seatbelt. Meanwhile, there are obvious differences in the injury outcomes of chest deflections and rib fracture risks under the different seatbelt loads. Conclusion: Results indicate the chest deflections and rib fracture risks are negatively correlated under the load of the force-limiting seatbelt, However, they are positively correlated to and determined by the seatbelt peak load of the regular seatbelt. This paper can provide a reference for study of the chest injury mechanism and the protection efficiency of seatbelt.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00