Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Consideration of the specifics of understanding textual communiques in designing dialogues with a user of an information system

Tytuł:
Consideration of the specifics of understanding textual communiques in designing dialogues with a user of an information system
Autorzy:
Susłow, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/305236.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie. Wydawnictwo AGH
Tematy:
information system
human-computer interaction
phenomenon of understanding
language comprehension paradigm
quality of dialogue
Źródło:
Computer Science; 2012, 13 (4); 147-163
1508-2806
2300-7036
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a proposal to take into account the language comprehension paradigm in an attempt to improve the design methodology of human-computer dialogues. It is assumed that the user treats a system as a subject, i.e. perceives communication with the system as a kind of discourse and intuitively treats it as cognition of the world through a fixed image of objective linguistic signs. Due to the fact that every end-user of a computer system has an individual linguistic competence, thesaurus, habits, previous experiences, one can never guarantee that identical semantic references arise in a variety of audiences. The situation becomes more stable if one considers the communication aspect of comprehension on the basis of practice (familiarity of things). It may be expected that a qualified professional user will commit fewer errors, caused by a poor dialogue understanding while interacting with the system. Therefore, the main task of a designer is to speed up and facilitate the learning process, which can be achieved by running the process of constructive rational understanding.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies