Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie procesu emulgacji ciśnieniowej

Tytuł:
Modelowanie procesu emulgacji ciśnieniowej
Pressure emulsifi cation process modeling
Autorzy:
Popko, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/301661.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne PAN
Tematy:
emulsja wodno-olejowa
emulgacja ciśnieniowa
wymiar charakterystyczny cząstki fazy rozproszonej
zawór emulgujący
oil-in-water emulsion
pressure emulsification
dispersed chase particie characteristic dimension
emulsifi cation valve
Źródło:
Eksploatacja i Niezawodność; 2009, 3; 14-19
1507-2711
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono problematykę zastosowań oraz modelowania emulsji wodnoolejowych o wymaganych parametrach. Przykładowo, zastosowanie emulsji typu W/O o określonych parametrach daje możliwość znacznego zredukowania zawartości tlenków azotu NOx oraz zawartości cząstek stałych PM w emitowanych spalinach oraz istotnie redukuje koszty eksploatacji pojazdu. Opracowany przez autora, teoretyczno - eksperymentalny model wysokociśnieniowego dyspergowania fazy rozproszonej emulsji daje możliwość określania optymalnych dla realizacji tego procesu parametrów emulsji. Sformułowany model matematyczny emulgacji ciśnieniowej ujmuje kompleksowo wpływ podstawowych parametrów procesu, właściwości emulsji oraz ilościowej zawartości fazy rozproszonej emulsji na wartości wymiaru charakterystycznego cząstek fazy rozproszonej.

The paper presents the problems of applications and modeling for oil in water emulsions of selected parameters. For the example: oil-in-water emulsions of selected parameters enable substantial reduction of NOx nitric oxide content and of solid particle (PM) content in exhaust gases and reduce cost of car maintenance. The described theoretical and experimental model of high pressure emulsifi cation process of dispersed phase makes possible to determine optimal emulsion parameters. The mathematical model, formulated by the author, binds the complex infl uence of basic process parameters, emulsion properties and quantitative content of dispersed phase on the values of dispersed phase particle characteristic dimension.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies