Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of artificial neural networks and principal component analysis on vibration signals for automated fault classification of roller element bearings

Tytuł:
Application of artificial neural networks and principal component analysis on vibration signals for automated fault classification of roller element bearings
Zastosowanie sztucznych sieci neuronowych oraz analizy głównych składowych sygnału drgań do automatycznej klasyfikacji uszkodzeń łożysk tocznych
Autorzy:
Zuber, N.
Bajrić, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/301487.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne PAN
Tematy:
roller elements bearing
vibration
artificial neural network
principal components analysis
łożysko toczne
drgania
sztuczna sieć neuronowa
analiza głównych składowych
Źródło:
Eksploatacja i Niezawodność; 2016, 18, 2; 299-306
1507-2711
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article addresses the implementation of feature based artificial neural networks and vibration analysis for automated roller element bearings faults identification purpose. Vibration features used as inputs for supervised artificial neural networks were chosen based on principal component analysis as one of the possible methods of data dimension reduction. Experimental work has been conducted on a specially designed test rig and on a drive of the Ganz port crane in port of Novi Sad, Serbia. Different scalar vibration features derived from time and frequency domain were used as inputs to fault classifiers. Several types of roller elements bearings faults, at different levels of loads were tested: discrete faults on inner and outer race and looseness. It is demonstrated that proposed set of input features enables reliable roller element bearing fault identification and better performance of applied artificial neural networks.

Artykuł omawia zastosowanie sztucznych sieci neuronowych opartych na cechach oraz analizy drgań do celów automatycznej identyfikacji uszkodzeń łożysk tocznych. Cechy drgań mające posłużyć jako dane wejściowe do nadzorowanych sztucznych sieci neuronowych wybrano na podstawie analizy głównych składowych, która stanowi jedną z metod zmniejszania rozmiaru zbioru danych statystycznych. Badania prowadzono na specjalnie do tego celu zaprojektowanym stanowisku badawczym oraz na układzie napędu żurawia portowego firmy Ganz w porcie Novi Sad w Serbii. Jako wejścia klasyfikatorów uszkodzeń wykorzystano różne skalarne cechy drgań określone w dziedzinie czasu i częstotliwości. Badano kilka typów uszkodzeń łożysk tocznych przy różnych poziomach obciążenia: uszkodzenia dyskretne w obrębie pierścienia wewnętrznego i zewnętrznego łożyska oraz nadmierny luz. Wykazano, że proponowany zbiór cech wejściowych umożliwia niezawodną identyfikację uszkodzeń łożysk tocznych oraz zapewnia lepszą wydajność zastosowanych sztucznych sieci neuronowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies