Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zjawisko i przegląd trendów handlu elektronicznego w dobie personalizacji i mobilności

Tytuł:
Zjawisko i przegląd trendów handlu elektronicznego w dobie personalizacji i mobilności
The phenomenon and overview of e-commerce trends in the era of personalization and mobility
Autorzy:
Łysoń, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/30148229.pdf
Data publikacji:
2024-04-24
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Zarządzania i Finansów
Tematy:
e-commerce
m-commerce
information society
personalization
mobility
mobilność
personalizacja
społeczeństwo informacyjne
Źródło:
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów; 2023, 194; 79-92
1234-8872
2657-5620
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule scharakteryzowano zjawisko e-commerce i dominujące w nim trendy w dobie personalizacji i komunikacji mobilnej. Wykorzystano w tym celu metodę badań pośrednich (tzw. desk research). W pierwszej części opracowania przedstawiono historię handlu elektronicznego i mobilnego. Zestawienie tych faktów pozwoliło zauważyć silną korelację między rozwojem społeczeństwa informacyjnego a e-handlem. W dalszej części artykułu wskazano bariery, kierunki i szanse w rozwoju e-commerce oraz m-commerce, które stały się punktem wyjścia do przeglądu trendów dominujących w tej gałęzi gospodarki. Istotnym wątkiem w niniejszym artykule są rozważania nad miejscem seniorów w e-handlu. Całość wieńczy podsumowanie z wnioskami ukazującymi potencjalne kierunki dalszych badań i obserwacji, w tym m.in. kwestie związane z gromadzeniem danych użytkowników oraz wpływem technologii mobilnych na życie współczesnego człowieka.

The purpose of the article is to outline the phenomenon of e-commerce and the prevailing trends in it in the era of personalization and mobile communication. The first part of the paper presents the history of e-commerce and mobile commerce. The presentation phenomenon makes it possible to note a strong correlation between the development of information society and e-commerce. The next part of the article identifies barriers, opportunities, and directions in the development of e-commerce and m-commerce, which became the starting point for an overview of the dominant trends in this branch of the economy. An important thread in this article is the consideration of seniors in e-commerce. The paper concludes with a summary, with conclusions indicating potential directions for further research and observations, including issues related to the collection of user data and the impact of mobile technologies on the lives of modern people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies