Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dlaczego rodzice edukują dzieci w domu? Motywy podjęcia edukacji domowej w świetle badań własnych

Tytuł:
Dlaczego rodzice edukują dzieci w domu? Motywy podjęcia edukacji domowej w świetle badań własnych
Why Do Parents Educate Children at Home? Motives for Home Education in the Light of Own Research
Autorzy:
Lendzion, Kinga
Wołk, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/30147090.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
home education
alternative education
motivations
system school
edukacja domowa
edukacja alternatywna
motywacje
szkoła systemowa
Źródło:
Roczniki Nauk Społecznych; 2023, 51, 3; 51-69
0137-4176
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zostały zaprezentowane wyniki ilościowych badań własnych przeprowadzonych techniką ankiety internetowej wśród 393 rodziców edukujących dzieci w domu. Artykuł obejmuje zarówno krótką charakterystykę społeczno-demograficzną rodziców, jak i analizę motywów przenoszenia dzieci ze szkół systemowych na nauczanie domowe. Motywy wskazane przez badanych rodziców zostały poddane analizie zgodnie z przyjętą w literaturze przedmiotu klasyfikacją na motywacje pozytywne (czynniki przyciągające – pull factors) i negatywne (czynniki odpychające – push factors). Warto zaznaczyć, że wśród pięciu najczęściej wskazywanych motywów dominowały czynniki odpychające od szkół systemowych – brak indywidualnego podejścia do dziecka w szkole, zbytnie przeciążenie nauką oraz pogoń za ocenami i rywalizacja między uczniami w szkole.

The article presents the results of quantitative research conducted using an online survey technique among 393 parents who educate their children at home. The article includes both a brief socio-demographic characterisation of the parents and an analysis of the motives for transferring children from system schools to home schooling. The motives indicated by the parents surveyed were analysed according to the classification accepted in the literature into positive motives (pull factors) and negative motives (push factors). It is worth noting that among the five most frequently indicated motives, the following dominated the push factors out of the system schools – lack of individual approach to the child at school, excessive learning overload and the pursuit of grades and competition between students at school.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies