Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postawy przedsiębiorcze wśród Rosjan – uwarunkowania kulturowe

Tytuł:
Postawy przedsiębiorcze wśród Rosjan – uwarunkowania kulturowe
Entrepreneurial Attitudes Among Russians
Autorzy:
Dudel, Mirosława
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/30146120.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
przedsiębiorczość
uwarunkowania kulturowe
Rosja
Rosjanie
entrepreneurship
cultural conditionality
Russia
Russian people
Źródło:
Roczniki Ekonomii i Zarządzania; 2018, 10, 1; 133-143
2081-1837
2544-5197
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest określenie postaw przedsiębiorczych wśród Rosjan, obejmujących ich opinie i oceny oraz działania w zakresie przedsiębiorczości w kontekście uwarunkowań kulturowych. Czynniki kulturowe wpływają w wyraźny sposób na zachowania przedsiębiorcze Rosjan. Nie boją się oni ryzyka związanego z prowadzeniem własnej działalności. To, że w niewielkim stopniu podejmują aktywność przedsiębiorczą, choć jest ona wysoko ceniona w społeczeństwie, wynika raczej z braku do tego dobrych warunków. Wpływ na to ma również zmiana wartości w hierarchii związanych z pracą zawodową ukierunkowaną na zaspokojenie głównie potrzeb materialnych. W hierarchii ważności obniżyło się znaczenie takich wartości, jak możliwość cieszenia się życiem, realizowania własnych zdolności i wykazywania inicjatywy, możliwość społecznej aprobaty i twórczości, a wzrosło znaczenie osiągnięcia sukcesu, poczucia bezpieczeństwa i stabilności. Nie zmieniło się poczucie kolektywizmu wyrażające się w potrzebie sprawiedliwości społecznej.

The aim of this work is to identify entrepreneurial attitudes among Russian people, which include their opinions and actions in the field of entrepreneurship in the cultural context. Cultural factors have a great impact on the entrepreneurial behavior of the Russian people. They are not afraid of risk connected with running their own business. The fact that they slightly initiate the entrepreneurial activity, although it is high valued in society, can be caused by the lack of good conditions for this. Apart from that, the changing values in the hierarchy connected with the professional activities which are mailny aimed at fulfilling material needs, have an influence, too. On the one hand, the importance of values such as the ability to enjoy life, to realize their potential and to show initiative, the ability of social approval and creativity decreased in the hierarchy of importance. On the other hand, the importance of success, feeling of safety and stability increased. The sense of community, computed in the need for social justice did not change.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies