Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Crowdfunding – nowinka czy nowy perspektywiczny model finansowania projektów biznesowych?

Tytuł:
Crowdfunding – nowinka czy nowy perspektywiczny model finansowania projektów biznesowych?
Crowdfunding – Novelty or New, Perspective Model of Financing Business Project
Autorzy:
Spoz, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/30145613.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
crowdfunding
finansowanie społecznościowe
źródło finansowania
source of financing
business activity
Źródło:
Roczniki Ekonomii i Zarządzania; 2016, 8, 1; 189-204
2081-1837
2544-5197
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Crowdfunding to forma społecznego finansowania projektów przez zbiorowość internautów, czyli tzw. tłum. Choć zjawisko to jest stosunkowo nowe, to jego zakres i tempo rozwoju sprawia, że warto się zastanowić nad jego wpływem na podmioty funkcjonujące na rynku. Celem artykułu jest przedstawienie istoty crowdfunding i przeanalizowanie jego znaczenia dla gospodarki w ujęciu mikro- i makroekonomicznym. W opracowaniu autorka zaprezentowała i omówiła modele i submodele crowdfundingu, a następnie przedstawiła jego znaczenie w ujęciu liczbowym. Zasygnalizował również szanse i zagrożenia związane z rozwojem tego zjawiska dla gospodarki.

Crowdfunding is a form of funding projects by raising small amount of money from a large number of people i.e. crowd. Although this phenomenon is relatively new, its scope and pace of development makes worthwhile to consider its influence from micro and macro perspective. The aim of the article is to present the essence of crowdfunding and its importance for the economy in micro and macro-economic terms. The Author presents  models and submodel of crowdfunding, and its importance in terms of numbers. He signals the opportunities and risks associated with the development of this phenomenon for the economy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies