Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Prawo do edukacji osób z niepełnosprawnościami w dobie kryzysu pandemii COVID-19. Czy lekcja została odrobiona?

Tytuł:
Prawo do edukacji osób z niepełnosprawnościami w dobie kryzysu pandemii COVID-19. Czy lekcja została odrobiona?
Right to education of persons with disabilities during the COVID-19 pandemic crisis. What has been the hard lesson to learn?
Autorzy:
Myl, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/30145285.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematy:
right to education
inclusive education
persons with disabilities
COVID-19 pandemic
prawo do edukacji
edukacja włączająca
osoby z niepełnosprawnościami
pandemia COVID-19
Źródło:
Acta Iuris Stetinensis; 2022, 39; 129-142
2083-4373
2545-3181
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu była analiza oraz ocena sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnościami w czasie pandemii COVID-19. W artykule przedstawiono wybrane regulacje międzynarodowego prawa praw człowieka kształtujące prawo do edukacji inkluzyjnej osób z niepełnosprawnościami. Dokonano także analizy rzeczywistej sytuacji edukacyjnej tej grupy uczniów w okresie pandemicznym. Przeprowadzone badania umożliwiły zdiagnozowanie największych problemów, z którymi zmierzyli się uczniowie z niepełnosprawnościami, ich rodzice oraz nauczyciele. Wykazano, że kształcenie włączające, choć zagwarantowane przez instrumenty międzynarodowe oraz krajowe, w czasie kryzysu COVID-19 nie było odpowiednio realizowane, powodując jeszcze większą dyskryminację i wykluczenie uczniów z niepełnosprawnościami.

The paper aims to analyse and evaluate the educational situation of pupils with disabilities during the COVID-19 pandemic. For this reason, selected regulations of international human rights law that shape the right to inclusive education are presented. Secondly, the actual educational situation of persons with disabilities during the pandemic is analyzed. Moreover, selected actions of international organizations and national authorities regarding education during COVID-19 are evaluated. The research contributed to identifying the main problems that pupils, parents and teachers had to face during online education. It is demonstrated that despite the fact that inclusive education is guaranteed by international and national law, it was not effectively conducted during the pandemic. This, in turn, deepened the discrimination and exclusion of pupils with disabilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies