Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emotionen in medialen Diskursen am Beispiel von Memes

Tytuł:
Emotionen in medialen Diskursen am Beispiel von Memes
Emotions in media discourses on the example of memes
Autorzy:
Kowalewski, Sławomir
Kowalska, Laura
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/30098194.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematy:
Meme
Emotion
Diskurs
Multimodalität
meme
emotion
discourse
multimodality
mem
emocje
dyskurs
multimodalność
Źródło:
Colloquia Germanica Stetinensia; 2023, 32; 201-219
2450-8543
2353-317X
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Der Beitrag hat zum Ziel zu zeigen, mit welchen Mitteln und Strategien Emotionen als kommunikative Phänomene in Memes manifestiert bzw. erzeugt werden können. Das Forschungskorpus umfasst polnische Memes zu den deutsch-polnischen Beziehungen. Die Untersuchungen haben einen interdisziplinären Charakter – sie beruhen in erster Linie auf einem medien- und diskurslinguistischen Ansatz, verbinden damit aber auch Elemente der Emotionsforschung. Der Artikel gliedert sich in einen theoretischen Teil, in dem die für die Analyse grundlegenden Begriffe definiert werden, und einen empirischen Teil. Die Analyse stützt sich dabei auf eine qualitative (interpretative) Herangehensweise. Die ausgewählten Memes werden mit besonderem Fokus auf die Sprache-Bild-Relationen analysiert, die einen wesentlichen Einfluss auf die Manifestation, Thematisierung und Evokation von Emotionen in dieser (multimodalen) Kommunikationsform haben.

The aim of this article is to show which means and strategies can be used to manifest or generate emotions as communicative phenomena in memes. The research corpus includes Polish memes on German-Polish relations. The research has an interdisciplinary character – it is primarily based on a media and discourse linguistic approach, but also combines elements of emotion research with it. The article is divided into a theoretical part, in which the most important terms are defined, and an empirical part. The analysis is based on a qualitative approach. The selected memes are analysed with a special focus on the language-image relations, which have a significant influence on the manifestation, thematisation and evocation of emotions in this (multimodal) form of communication.

Celem artykułu jest pokazanie, jakie środki i strategie mogą być wykorzystane do manifestowania lub generowania emocji jako zjawisk komunikacyjnych w memach. Korpus badawczy obejmuje polskie memy dotyczące relacji polsko-niemieckich. Badania mają charakter interdyscyplinarny – opierają się przede wszystkim na podejściu medioznawczym i lingwistyce dyskursu, ale łączą z nimi także elementy badań nad emocjami. Artykuł podzielony jest na część teoretyczną, w której zdefiniowane zostały najważniejsze pojęcia, oraz część empiryczną. Analiza oparta jest na podejściu jakościowym. Wybrane memy analizowane są ze szczególnym uwzględnieniem relacji język-obraz, które mają istotny wpływ na manifestację, tematyzację i wywoływanie emocji w tej (multimodalnej) formie komunikacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies