Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Maintainability fuzzy evaluation based on maintenance task virtual simulation for aircraft system

Tytuł:
Maintainability fuzzy evaluation based on maintenance task virtual simulation for aircraft system
Ocena obsługiwalności oparta na teorii zbiorów rozmytych bazująca na wirtualnej symulacji zadań konserwacyjnych systemów samolotu
Autorzy:
Lu, Z.
Zhou, J.
Li, N.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/300957.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne PAN
Tematy:
maintainability evaluation
virtual simulation
fuzzy theory
aircraft system
ocena obsługiwalności
symulacja wirtualna
teoria zbiorów rozmytych
systemy samolotu
Źródło:
Eksploatacja i Niezawodność; 2015, 17, 4; 504-512
1507-2711
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Maintainability is a significant design characteristic of civil aircraft system that has great effect on system availability, life cycle cost and operation safety. A virtual maintenance environment is constructed to support maintainability concurrent design of aircraft system, the evaluation method of maintainability attribute is proposed based on maintenance task virtual simulation or maintainability checklist, and then system maintainability comprehensive evaluation is proposed based on fuzzy theory. A case study, which is maintainability evaluation of a nose landing gear system in civil aircraft, shows the effectiveness of the method presented herein.

Obsługiwalność jest ważną cechą konstrukcyjną systemów stosowanych w samolotach cywilnych, która ma ogromny wpływ na gotowość systemu, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo pracy W przedstawionych badaniach stworzono wirtualne środowisko eksploatacji wspierające łatwość obsługi systemów lotniczych; zaproponowana metoda oceny atrybutu obsługiwalności oparta jest o wirtualną symulację zadań konserwacyjnych lub listę kontrolną obsługiwalności. Następnie zaproponowano kompleksową ocenę obsługiwalności systemu opartą o teorię zbiorów rozmytych. Studium przypadku, analizujące obsługiwalność systemu podwozia części nosowej cywilnego samolotu, pokazuje skuteczność metody przedstawionej w niniejszym artykule.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies