Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia kształtowania poziomu cen CNG w oparciu o analizę rentowności granicznej dystrybutora gazu i operatora floty pojazdów

Tytuł:
Strategia kształtowania poziomu cen CNG w oparciu o analizę rentowności granicznej dystrybutora gazu i operatora floty pojazdów
Strategy of shaping the CNG prices level based on the break-even analysis of the gas distributor and the vehicles fleet operator
Autorzy:
Kwaśniewski, K.
Sas, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/300305.pdf
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie. Wydawnictwo AGH
Tematy:
gaz ziemny
cena gazu ziemnego
paliwa alternatywne
natural gas
natural gas price
alternative fuels
Źródło:
Wiertnictwo, Nafta, Gaz; 2006, 23, 1; 293-300
1507-0042
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Spośród paliw alternatywnych gaz ziemny ma największy potencjał rynkowy, pozwalający zmniejszyć wysoki stopień uzależnienia sektora transportowego od ropy naftowej oraz ograniczyć szkodliwość jego oddziaływania na środowisko. W artykule przedstawiono perspektywy rozwoju rynku paliw alternatywnych - w tym rynku CNG w Polsce. Omawiając ekonomiczne aspekty substytucji paliw tradycyjnych alternatywnymi, autorzy przeprowadzają analizę rentowności granicznej inwestycji - budowy stacji sprężania oraz wymiany części floty pojazdów. Na tej podstawie próbują oszacować cenę CNG zapewniającą rozwój rynku NGV przy spełnieniu warunku efektywności inwestycji. Aby warunek ten mógł być spełniony w długim horyzoncie czasowym i tym samym stymulować szybszy rozwój sektora NGV, konieczna jest odpowiednia polityka podatkowa państwa

From among alternative fuels, in the nearest future it is the natural gas that will have big enough economic potential which may reduce the highest level dependency of the transport sector on fuel oil, additionally reducing its harmful influence on the environment. The article presents the perspectives of market development of alternative fuels including CNG in Poland. Discussing the economic aspects of substitution of fuel, the authors do the BEP (Break-Even Analysis) investment i.e. the building of a compression station as well as the replacement of the fleet of vehicles. On this basis they look for the best price assuring development of the NGV market under fulfilment of the condition of effectiveness of investment. In order to fulfil this condition in the long-term perspectives and at the same time stimulate the faster development of the NGV sector, the appropriate tax policy is necessary in our country

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies