Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of the level of market competition intensity on enterprises activities in area of intellectual capital

Tytuł:
The impact of the level of market competition intensity on enterprises activities in area of intellectual capital
Analiza wpływu poziomu natężenia konkurencji rynkowej na działania przedsiębiorstw w obszarze kapitału intelektualnego
Autorzy:
Prusak, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/295712.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Wydział Ekonomii i Zarządzania
Tematy:
enterprise activities
intellectual capital
level of competition intensity
działalność przedsiębiorstwa
kapitał intelektualny
natężenie konkurencji
Źródło:
Management; 2017, 21, 2; 55-67
1429-9321
2299-193X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Market activity for today’s enterprises means continuing work to better understand the needs of their customers to provide them higher level of satisfaction. Building market advantages using a traditional approach based on material resources becoming less and less likely to increase competitiveness over the long term. The ability to use intangible assets, often more difficult to identify and manage, is becoming a key issue. Proper management of intangible assets can provide the company with unique market advantages that are unique, durable, and difficult to imitate. This study attempts to characterize selected dependencies between the nature of the actions undertaken by enterprises in relation to intellectual capital in the context of the strength of the level of competition in the market.

Działalność rynkowa dla współczesnych przedsiębiorstw oznacza ciągłe podejmowanie działań zmierzających do pełniejszego zrozumienia potrzeb klientów, tak aby w efekcie zapewnić mu wyższy poziom satysfakcji. Budowanie przewag rynkowych z wykorzystaniem tradycyjnego podejścia opartego na zasobach materialnych daje coraz mniejsze szanse na długotrwałe podniesienie własnej konkurencyjności. Kluczowym zagadnieniem staje się więc umiejętność efektywnego wykorzystania zasobów niematerialnych, często trudniejszych w identyfikacji i zarządzaniu. Właściwe zarządzanie nimi może bowiem zapewnić przedsiębiorstwu stworzenie unikatowych przewag rynkowych, charakteryzujących się unikatowością, trwałością oraz trudnością w naśladownictwie. W niniejszym opracowaniu podjęto próbę scharakteryzowania wybranych zależności pomiędzy charakterem działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w odniesieniu do kapitału intelektualnego a siłą i poziomem natężenia konkurencji na rynku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies