This study aims to assess the validity and reliability of the Questionnaire Learning Environment of Numeracy (QLEN) which consists of 60 items. The research was conducted on 264 students in the pilot study and 566 students in the extensive stage from six junior high schools in Central Kalimantan Province Indonesia. Analysis was conducted using confirmatory factor analysis and the Rasch model. The result showed that 58 items were valid and fit the Rasch model, item reliability value of 0.99 and a person reliability of 0.98. Thus, QLEN is a valid and reliable instrument to measure the numeracy learning environment.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00