The article discusses the problem of the validity of teachers’ nominations of students’ creativity. Teachers from higher and lower ranked Polish high schools evaluated student creativity using 7-point Likert scale. Additionally, students’ school results and behavioural grades were assessed. Every student completed Urban and Jellen TCT-DP and Popek Questionnaire of Creative Behaviour CANH assessed level of creative and uncreative attitudes. A correlation analysis as well as regression showed that the main predictor of the nomination of a student as creative is a school grade, students with higher academic achievements were perceived as more creative than students without such achievements. Creative abilities measured by TCT-DP or creative attitudes were only marginally important for teachers’ nominations and just in one of two schools. Implications of the results are discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00