Projection-based interpolation algorithm over two-dimensional grids with triangular elements Algorytm interpolacji bazującej na projekcji dla dwu-wymiarowych siatek obliczeniowych z elementami trójkątnymi
In this paper, we employ the projection-based interpolation algorithm for approximation of two-dimensional bitmaps resulting from photographs of multi-phase material samples. The algorithm uses h-adaptive two-dimensional finite element grid with triangular elements. It results in a continuous approximation of material data with Lagrange polynomial, which makes them more suitable for finite element method computations.
Artykuł przedstawia zastosowanie algorytmu interpolacji bazującej na projekcji do aproksymacji dwuwymiarowych bitmap reprezentujących zdjęcia struktury wielo-fazowych materiałów. Algorytm ten używa h-adaptacyjnej dwuwymiarowej metody elementów skończonych z elementami trójkątnymi. W wyniku jego zastosowania dostajemy ciągłą aproksymację materiału z wykorzystaniem wielomianów Lagrange'a rozpiętych na siatce obliczeniowej, na której można następnie przeprowadzić obliczenia metodą elementów skończonych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00