Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Quality Concept in Education

Tytuł:
Quality Concept in Education
Autorzy:
Linde, Göran
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/29520296.pdf
Data publikacji:
2006-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
quality
conceptual analysis
empirical semantics
definitions
educational output
fitness for purpose
fitness for use
Źródło:
The New Educational Review; 2006, 10; 63-73
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Quality as a high political priority all over the world has to do with control over educational output in relation to decentralization and autonomy of schools. In the article, the concept of quality is analysed both in relation to original etymological meanings and the imbedded implications, and by empirical semantics as regards the present use of language and operational definitions in quality assurance practice. Findings: Original meanings can be characterized as a horizontal focus of difference in kind, classification and descriptions of properties and characteristics of objects, persons and processes. Practical and operational use of the term is vertical, attributing value and judging and it is based on matching between outcome of activity and criteria to be met. Common definitions of the quality in judgment is fitness for use or fitness for purpose.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies