The article analyzes the method of implementing the culinary discourse in advertising texts published in „Tygodnik Ilustrowany” in 1910–1927. The focus was primarily on analyzing those ads that annexed a specific genre for their needs: a recipe. Moreover, advertisements were described in which determinants of various genres and styles intertwined, especially those in which elements of culinary discourse were intertwined with lexical determinants of scientific discourse. The analysis of the lexis of old advertisements also made it possible to observe which cooking vocabulary, often present in material from over a hundred years ago, is already perceived as archaic from a modern perspective.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00