Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Buying Behaviour of Polish Urban Silver Singles: Choices of Market Products and Shopping Places

Tytuł:
Buying Behaviour of Polish Urban Silver Singles: Choices of Market Products and Shopping Places
Zachowania nabywcze miejskich srebrnych singli w Polsce: wybór produktów rynkowych oraz miejsca dokonywania zakupów
Autorzy:
Zalega, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/29432313.pdf
Data publikacji:
2024-03-28
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Analiz Ekonomicznych
Tematy:
zachowania konsumpcyjne
preferencje konsumentów
miejsce zakupu
częstotliwość zakupu
srebrni single
consumption behaviour
consumer preferences
shopping place
shopping frequency
silver singles
Źródło:
Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics; 2024, 317, 1; 34-59
2300-5238
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study is to identify and evaluate the buying behaviour of Polish silver singles concerning their choice of shopping places and the frequency of purchasing selected food and non-food products. The research was conducted in two stages from 2018 to 2022. The study shows that silver singles can be considered active consumers. Positive or negative attitudes towards shopping are determined by the age, education and wealth of the surveyed seniors. Shopping is a “big” or “very big” pleasure for young-old individuals (people aged 65–74), primarily women with a secondary or higher education, earning a monthly disposable income of over PLN 3,500. While shopping for food, silver singles prioritise price, quality and promotional offers, while fashion and the desire to stand out are of lesser concern. Conversely, when purchasing market products, they pay more attention to product quality than price. Single elderly people typically purchase food products at bazaars, marketplaces, corner shops and discount stores. For non-food products, they opt for big-box retailers as well as shops and showrooms located in shopping centres.

Celem artykułu jest identyfikacja i ocena zachowań nabywczych srebrnych singli w odniesieniu do wyboru miejsca i częstotliwości realizacji zakupu wybranych produktów żywnościowych i nieżywnościowych. Badanie zostało przeprowadzone w dwóch etapach w latach 2018–2022. Wynika z niego, że samotnych seniorów można uznać za aktywnych konsumentów. Pozytywny bądź negatywny stosunek do robienia zakupów jest determinowany wiekiem, poziomem wykształcenia i zamożnością badanych seniorów. Zakupy sprawiają dużą lub bardzo dużą przyjemność osobom w wieku podeszłym, przeważnie kobietom mającym wykształcenie średnie lub wyższe, dysponującym miesięcznym rozporządzalnym dochodem powyżej 3500,00 zł. Przy zakupie produktów żywnościowych srebrni single dużą wagę przywiązują do ceny, jakości i promocji, natomiast są mniej wrażliwi na modę i chęć wyróżnienia się. Z kolei przy zakupie produktów rynkowych większą wagę przywiązują do jakości produktów aniżeli do ich ceny. Samotne osoby starsze zakupy produktów żywnościowych robią najczęściej na bazarach i targowiskach, w sklepach osiedlowych i dyskontach, natomiast zakupy produktów nieżywnościowych – w sklepach wielkopowierzchniowych oraz sklepach i salonach zlokalizowanych na terenie galerii handlowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies