Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zależność stanu technicznego układu TPC określonego parametrami diagnostycznymi, a emisją spalin na przykładzie pojazdu Polonez

Tytuł:
Zależność stanu technicznego układu TPC określonego parametrami diagnostycznymi, a emisją spalin na przykładzie pojazdu Polonez
Dependence of the technical conditions of the TPC system defined by diagnostic parameters and exhaust gas emimssion exampled by "Polonez" vehicle
Autorzy:
Piekarski, W.
Wesołowska-Janczarek, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/291019.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Inżynierii Rolniczej
Tematy:
pojazd
TPC
parametry diagnostyczne
emisja spalin
vehicle
diagnostic parameters
fumes emission
Źródło:
Inżynieria Rolnicza; 2005, R. 9, nr 4, 4; 93-102
1429-7264
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W systemie eksploatacji pojazdów bardzo istotnym celem diagnostyki technicznej jest wypracowanie metod, a także skutecznych i pewnych procedur badawczych określających stan techniczny silnika. Aktualnie silniki spalinowe są diagnozowane z wykorzystaniem czasochłonnych pomiarów diagnostycznych lub testów diagnostycznych. Zasadniczą wadą stosowanych testerów w diagnostyce silnika jest stwierdzenie, czy pojazd jest sprawny lub niesprawny, a nie ocena stanu technicznego. Należy podkreślić, że bardzo pojemny nośnik informacji, jakim jest skład spalin i zadymienie, nie jest wykorzystywany do oceny zużycia silnika. Publikacje spotykane w literaturze, krajowej i zagranicznej nie ujmują zagadnienia składu spalin w kontekście oceny stanu technicznego, a skupiają się głównie na ocenie poziomu emisji spalin jako czynnika skażenia środowiska. Stąd celem prezentowanej pracy jest określenie wpływu stanu technicznego na emisję spalin.

A very important goal of technical diagnostics is working out method and procedures for the verification of the technical state an engine. Some diagnostic tests or measurements, which require a very long time are now used to diagnose combustion engines. Such study gives the information about the vehicle efficiency but not about its technical condition. Till now the composition of fumes and smoke are not used for estimation of the wear of the engine, in spite of being very voluminous and interesting carrier of information. In many publications the composition of fumes is treated as one of the environment pollution factors, for this reason the level of fumes emission is studied. The aim of this paper was to define the influence of the technical state of engine on exhaust fumes emission.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies