Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena sprawności trakcyjnej wybranych opon na podłożach leśnych

Tytuł:
Ocena sprawności trakcyjnej wybranych opon na podłożach leśnych
Evaluation of traction efficiency of selected tyres on forest grounds
Autorzy:
Białczyk, W.
Cudzik, A.
Czarnecki, J.
Brennensthul, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/290365.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Inżynierii Rolniczej
Tematy:
podłoże leśne
siła napędowa
sprawność trakcyjna
poślizg kół
forest ground
driving force
traction efficiency
wheel skid
Źródło:
Inżynieria Rolnicza; 2010, R. 14, nr 7, 7; 7-14
1429-7264
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono ocenę współpracy kół napędowych z podłożem leśnym w aspekcie strat energetycznych towarzyszących generowaniu siły napędowej. Badania przeprowadzono na drodze leśnej zlokalizowanej w Leśnictwie Chrząstawa. Badano opony 7,5-16, 36x13,5-15 i 400x55-22,5. Wyznaczone zostały przebiegi sprawności trakcyjnych w funkcji poślizgu koła. Stwierdzono, że największe wartości sprawności osiągała opona 36x13,5-15. Dla wszystkich opon zwiększanie obciążenia pionowego skutkowało wzrostem sprawności trakcyjnej, przy czym najmniejszą wartość przyrostu stwierdzono dla opony 36x13,5-15.

The work presents the evaluation of interaction between a drive wheel and forest grounds in terms of energy losses that accompany the generation of driving force. The tests were carried out on a forest road located in the Chrząstawa Forestry. 7.5-16, 36x13.5-15 and 400x55-22.5 tyres were tested. Traction efficiency courses in the function of wheel skidding were determined. It was found that the 36x13.5-15 tyre presents the highest value of efficiency. Increasing the vertical load for all tyres resulted in the increase of the traction efficiency, while the lowest value increase was observed in case of the 36x13.5-15 tyre.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies