Influence of Parenthood on Ethnic Identity: A Qualitative Study Among Parents of Children with Mixed Ethnic Backgrounds in Estonia Wpływ rodzicielstwa na tożsamość etniczną. Badanie jakościowe wśród rodziców dzieci o mieszanym pochodzeniu etnicznym w Estonii
Families formed by parents with different ethnic backgrounds are a growing group around the world. This article examines the influence of parenthood on the awareness of ethnic identity among parents of mixed-background children in Estonia. Information was collected through semi-structured interviews conducted separately among mothers and fathers. The results show that parenthood is a life event that influences the awareness of ethnic identity in this group of parents. Reflecting on the child’s future activates parents’ ethnic identity processing. Thinking about ethnic identity includes psychological, but also more practical and tangible arguments related to their and their children’s life. The parents’ increased interest in issues of ethnic identity was often related to their children’s prospects. The findings suggest that parents’ ethnic identity is influenced by one or more of the following mechanisms related to children’s prospects: raised awareness, enhanced communication, and the development of a multi-ethnic identity. To our knowledge, this is one of the first studies on parenthood and ethnic identity among parents of children with mixed ancestry in Estonia.
Rodziny tworzone przez rodziców o różnym pochodzeniu etnicznym stanowią coraz liczniejszą grupę na całym świecie. Niniejszy artykuł analizuje wpływ rodzicielstwa na świadomość tożsamości etnicznej wśród rodziców dzieci o mieszanym pochodzeniu etnicznym w Estonii. Dane do badań zostały zebrane za pomocą wywiadów częściowo ustrukturyzowanych, przeprowadzonych osobno wśród matek i ojców. Wyniki badań pokazują, że rodzicielstwo jest wydarzeniem życiowym, które wpływa na świadomość tożsamości etnicznej w tej grupie rodziców. Rozważania dotyczące przyszłości dziecka aktywizują u rodziców refleksję nad tożsamością etniczną. Reflektowanie nad tożsamością etniczną obejmuje zarówno argumenty psychologiczne, jak i bardziej praktyczne i namacalne, związane z życiem rodziców i ich dzieci. Rosnące zainteresowanie rodziców tożsamością etniczną wynika często właśnie z namysłu nad perspektywami, jakie otwierają się przed ich dziećmi. Wyniki badań wskazują, że na tożsamość etniczną rodziców wpływa jeden lub więcej z następujących mechanizmów powiązanych z perspektywami rozwojowymi ich dzieci: podniesienie świadomości, wzmocnienie komunikacji oraz rozwój tożsamości wieloetnicznej. Według naszej wiedzy, jest to jedno z pierwszych badań dotyczących kwestii rodzicielstwa i tożsamości etnicznej, jakie zostały przeprowadzone w Estonii wśród rodziców dzieci o mieszanym pochodzeniu etnicznym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00