The article analyses the ideas of recurrence, infinity and incertitude in Dróżdż’s work in-between, realised for the first time in the Foksal Gallery in Warsaw (1977), in Dick Higgins’ terms of intermedia. Dróżdż, the leading representative of the concrete poetry movement in Poland, has combined verbal (text) with visual (space) elements to create the ‘white cube’ covered with the letters of the word ‘in-between’. Dróżdż introduces the reader/observer into the centre of the text, between the letters. The oxymoronic nature of in-between is revealed and analysed by the author. The work is, at the same time an installation and a text, a sign and a space, literature and visual art. This uncanny character generates the intuition of infinite recurrence of the text and the reader.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00