Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Crowdfunding”. Nowe perspektywy produkcji i promocji filmowej

Tytuł:
„Crowdfunding”. Nowe perspektywy produkcji i promocji filmowej
Crowdfunding: New Perspectives for Film Production and Promotion
Autorzy:
Brzozowska, Blanka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/28408636.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
crowdfunding
production studies
marketing
Źródło:
Kwartalnik Filmowy; 2014, 85; 183-193
0452-9502
2719-2725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autorka prezentuje nowy kontekst produkcji i promocji filmowej w obliczu pojawienia się zjawiska crowdfundingu. Stanowi ono odpowiedź na potrzeby odbiorców, którzy domagają się większego udziału w projektowaniu, finansowaniu i zarządzaniu dobrami kultury. Ich działania wpisują się w nowy paradygmat marketingu, który zakłada otwieranie się na konsumentów jako na współtworzących wartość, czemu sprzyja rozwój technologii medialnych, zwłaszcza mediów społecznościowych. W artykule są przedstawione najbardziej znane dotychczas przykłady kampanii crowdfundingowych dotyczących filmu. Jednocześnie, wraz z pokazaniem kontrowersji i wątpliwości dotyczących tych projektów, autorka nakreśla ramy dyskusji nad nowym zjawiskiem i jego dalszym rozwojem.

The author presents a new context of film production and promotion in the light of the emergence of the phenomenon of crowdfunding. It offers an answer to the needs of the audience who demand greater involvement in the planning, financing, and managing cultural goods. Their activities form part of the new paradigm of marketing, which assumes consumers’ contribution into the final product, which process is aided by the development of media technologies, especially social media. In the article the author presents the best known examples of crowdfunding campaigns dealing with film. At the same time, while pointing to the controversies and doubts connected with these projects, the author provides an outline of a framework for discussing this new phenomenon and its further development.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies