Minderheitensprache im didaktischen Kontext am Beispiel des Deutschunterrichts in Polen Minority language in a didactic context using the example of German lessons in Poland
In the following article, an attempt is made to define basic approaches for a future successful design of German minority teaching in Poland. On the one hand, reference is made to the thirty-year history and current situation of teaching in Poland and, on the other hand, to the already researched fields of activity of German minority teaching in Eastern Europe. Linguistic as well as cultural and methodological aspects are explored. The contribution should be understood as a scientific suggestion to redefine the term minority language in a didactic context.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00