Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przesłanki i bariery implementacji zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w sektorze MMP w Polsce

Tytuł:
Przesłanki i bariery implementacji zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w sektorze MMP w Polsce
Autorzy:
Błaszkowski, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/28408257.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
Tematy:
społeczna odpowiedzialność biznesu
mikroprzedsiębiorstwo
MMP
Źródło:
Przestrzeń, Ekonomia, Społeczeństwo; 2022, 22/II; 69-84
2299-1263
2353-0987
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest próba identyfikacji motywów, jak również trudności dotyczących implementacji CSR w polskich mikro i małych przedsiębiorstwach. Do realizacji założonego celu posłużono się metodą analizy krytycznej. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) jest znacznie bardziej popularna w dużych organizacjach niż w sektorze mikro i małych przedsiębiorstw (MMP). CSR jest również częściej realizowany w krajach, gdzie gospodarka rynkowa ma długą historię. W Europie Środkowo-Wschodniej, a więc w regionie, w którym reguły rynku funkcjonują zaledwie od trzech dekad, społeczna odpowiedzialność biznesu nie osiągnęła jeszcze oczekiwanej dojrzałości. Specyfika sektora mikro i małych przedsiębiorstw oraz korporacyjny rodowód CSR stanowią pierwotną i zarazem kluczową barierę utrudniającą wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności w tym obszarze. Z drugiej jednak strony coraz bardziej powszechna świadomość faktu, iż kwestia ta może odgrywać znaczącą rolę w skutecznym zarządzaniu organizacją, zdaje się stanowić motywację do implementacji reguł CSR. Właściwy i skuteczny CSR, realizowany wobec interesariuszy wewnętrznych, jak i zewnętrznych, prowadzi do wyższego stopnia lojalności wobec przedsiębiorstwa. Kapitał zaufania w XXI wieku często staje się najważniejszym środkiem pozwalającym osiągnąć przewagę konkurencyjną. Identyfikacja przesłanek i barier rozwoju CSR w obszarze mikro i małych przedsiębiorstw wydaje się być istotnym czynnikiem stanowiącym bazę do praktycznego upowszechnienia tej koncepcji. Przeprowadzona analiza nakierowana jest na poszukiwanie szczegółowych odpowiedzi dotyczących czynników sprzyjających, jak i ograniczeń rozwoju CSR w sektorze MMP.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies