Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kategoria „My” a młode pokolenie w pandemicznej erze cyfrowej

Tytuł:
Kategoria „My” a młode pokolenie w pandemicznej erze cyfrowej
The “We/Us” category and the young generation in the pandemic digital area
Autorzy:
Wysocka, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/28328347.pdf
Data publikacji:
2023-11
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski
Tematy:
młode pokolenie
kategoria „My”
era cyfrowa
young generation
the „We” category
the digital era
Źródło:
Dydaktyka informatyki; 2023, 18, 18; 11-33
2083-3156
2543-9847
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi wybiórczą refleksję dotyczącą funkcjonowania młodego pokolenia (dzieci i młodzieży) w świecie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Autorka dokonuje porównania istotnych dla rozwoju młodych ludzi cech świata tradycyjnego i ponowoczesnej kultury obrazu (cyfrowej). Porównanie to służy wskazaniu podstawowych zagrożeń dla rozwoju młodego pokolenia związanych z kulturą cyfrową. Wskazuje także główne źródła problemów autokreacyjnych dzieci i młodzieży wynikające z destrukcji podstawowych środowisk wychowawczych: rodziny i szkoły, a także grupy rówieśniczej. W artykule wskazano także konsekwencje alienacji od świata realnego i zatopienia się młodych w świecie cyfrowym. W refleksji końcowej Autorka wysuwa wnioski na temat zadań stojących przed pokoleniem dorosłych, by możliwy był prawidłowy indywidualny i społeczny rozwój dzieci i młodzieży w kulturze obrazu.

The article is a selective reflection on the functioning of the young generation (children and youth) in the world of new information and communication technologies. The author compares the features of the traditional world and the postmodern (digital) image culture, which are important for the development of young people. This comparison serves to point out the basic threats to the development of the young generation related to digital culture. The author also indicates the main sources of autocreation problems of children and youth resulting from the destruction of the basic educational environments: family and school, as well as the peer group. The article also indicates the consequences of alienation from the real world and immersion of young people in the digital world. In the final reflection, the author draws conclusions about the tasks facing the adult generation, so that proper individual and social development of children and youth in the culture of the image will be possible.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies