In this paper, the effects of inlet flow distortion on performance maps and details of the flow
field are investigated using the Streamline Curvature Method. The results are presented for
both design and off-design conditions and compared with experimental data, which shows
good agreement. The effects of inlet flow distortion are investigated by inlet total pressure
variation in three different cases in the way that the average total pressure remains constant
and equal to the design value. The results show that a relative increase in the total pressure
at tip causes an increase in the pressure ratio and efficiency as well as a better performance
in the choking region. Alternatively, a relative increase in the total pressure in hub causes
opposite behavior and a better performance at the surging region.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00