This paper is concerned with the designing of simultaneous flight control deflections for aircraft
system identification. The elevator, ailerons and rudder are excited with harmonically
related multisine signals. The optimal deflections are designed when there is no information
about the stability and control derivatives and when this information is available. The inclusion
of the system dynamics in the inputs design phase is done with the D-optimality
criterion. Both sets of optimal flight surface deflections are used as excitations of a nonlinear
aircraft model which is identified through the maximum likelihood estimation method.
Parameters accuracy for those maneuvers (designed with and without a-priori knowledge)
is presented and compared.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00