In the paper a method of load positioning and minimization of load final oscillations in rotary cranes has been presented. Drive functions of the slewing of an upper structure have been determinated by means of dynamic optimisation. In the optimisation task a simplified model has been used. A completely stiff supporting structure of the crane has been assumed. A feedback control system has been proposed to compensate for influences of flexibilities that have not been taken into account during the optimisation and for inaccurate knowledge of parameters of the model. The effectiveness of the control system for two different controlled variables has been analysed. A special coefficient for quantitative analysis has been proposed. Results of numerical simulations have been presented.
W pracy zaprezentowano metodę pozycjonowania i minimalizacji końcowych wahań ładunku w żurawiach obrotowych. Funkcja napędowa obrotu nadwozia została dobrana na drodze optymalizacji dynamicznej dla uproszczonego modelu zakładającego całkowitą sztywność układu nośnego żurawia. Zaproponowano układ regulacji kompensujący wpływ nieuwzględnionych podczas optymalizacji podatności i niedokładnej znajomości parametrów modelu. Do ilościowej oceny jakości pozycjonowania zaproponowano specjalny wskaźnik. Zaprezentowano wyniki symulacji numerycznych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00