Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experimental analysis of velocity field structure in isothermal countercurrent jets

Tytuł:
Experimental analysis of velocity field structure in isothermal countercurrent jets
Eksperymentalna analiza struktury pola prędkości w izotermicznych strugach przeciwbieżnych
Autorzy:
Wojciechowska, B.
Domagała, P.
Drobniak, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/280212.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Tematy:
countercurrent jets
turbulence intensity
turbulence scales
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 2009, 47, 1; 3-16
1429-2955
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents results of experimental analysis of the flowfield in isothermal countercurrent round jets. The velocity measurements were carried out by means of a hot-wire anemometry. The instantaneous signals collected during the experiment were digitally processed and used to determine the statistics of velocity fields and distributions of turbulence scales. The results revealed that the fluid aspiration at the jet periphery significantly influences the mixing and entrainment in the free flow.

Artykuł przedstawia wyniki eksperymentalnej analizy pola prędkości izotermicznych strug przeciwbieżnych. Eksperyment przeprowadzony został z wykorzystaniem pionowego tunelu aerodynamicznego wyposażonego w układ dwóch dysz do generacji osiowosymetrycznych, koncentrycznych strug przeciwbieżnych. Pomiar prędkości został wykonany przy użyciu termoanemometrii. Uzyskane w trakcie badań wyniki pokazują, że zewnętrzna struga zwrotna ma istotny wpływ na rozwój wewnątrz strugi osiowosymetrycznej. Najistotniejszy parametr niniejszych badań, tzn. stosunek prędkości wewnętrznej i zewnętrznej strugi, wykazał wartość krytyczną I = 0.2. Prawidłowość tę zaobserwowano dla obydwu badanych liczb Reynoldsa, chociaż dla niższych liczb Reynoldsa tendencja ta była bardziej widoczna. Nowym elementem poznawczym było określenie rozkładu charakterystycznych skal turbulencji, które według wiedzy autorów nie były prezentowane w literaturze dla badanego przepływu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies