A numerical and experimental investigation of the Tesla turbine is presented in the paper.
The experiment is conducted for various inlet pressure and load. The roughness of the rotor
disc is determined as it is a key factor to obtain high turbine efficiency and power. The
numerical investigations are performed for the same conditions as in the experiment. The
computational results are compared with the analytical model. Comparison of performance
characteristics show a relatively good agreement between the experiment and CFD. The analytical model overestimates distributions of pressure and circumferential velocities, although
the predicted power is on the similar level as in the experiment and CFD.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00