Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Vibration control in a pitch-plane suspension model with MR shock absorbers

Tytuł:
Vibration control in a pitch-plane suspension model with MR shock absorbers
Sterowanie drganiami w płaskim modelu zawieszenia z amortyzatorami magnetoreologicznymi
Autorzy:
Sapiński, B.
Martynowicz, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/279904.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Tematy:
MR shock absorber
pitch-plane suspension model
LQ control
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 2005, 43, 3; 655-674
1429-2955
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper is concerned with the experimental study of vibration control in a suspension equipped with independently controlled magnetorheological shock absorbers (MRAs) in front and rear sections. For research purposes, the pitch-plane suspension model with bounce and pitch motions was considered. This suspension model was tested in open-loop and feedback system configurations under harmonic and square excitations. The experiments were conducted on a specially designed experimental setup with a data acquisition and control system configured in the MATLAB/Simulink environment. The obtained results reveal effectiveness of MRAs for vibration suppression in the investigated suspension model.

W artykule przedstawiono analizę eksperymentalną sterowania drganiami zawieszenia z dwoma niezależnymi amortyzatorami magnetoreologicznymi. Do analizy wykorzystano model zawieszenia w płaszczyźnie przechyłów wzdłużnych, posiadający dwa stopnie swobody (ruch pionowy i przechył wzdłużny). Model ten zbadano w układach otwartym i zamkniętym przy harmonicznych oraz prostokątnych wymuszeniach kinetycznych. Eksperymenty przeprowadzono na wykonanym według własnego projektu stanowisku badawczym przy użyciu środowiska pomiarowo-sterującego MATLAB/Simulink. Wyniki pomiarów potwierdziły skuteczność stewwania drganiami za pomocą amortyzatorów magnetoreologicznych w rozważanym układzie zawieszenia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies