Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modern techniques for active modification of the aircraft dynamic behaviour

Tytuł:
Modern techniques for active modification of the aircraft dynamic behaviour
Autorzy:
Pietrucha, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/279815.pdf
Data publikacji:
2000
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Tematy:
stability and control characteristics
artificial stabilization
wing rock control
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 2000, 38, 1; 131-156
1429-2955
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper an attempt has been made to show crucial ideas of modification theory. This theory, through just in statu nascendi, provides the flight dynamics engineer with a very valuable design tool, because it covers the diverse topics that have attracted utmost attention in current researches. This paper considers the problem of improving the aircraft dynamic characteristics using feedback control. The starting point is a linear quadratic problem. Next, several applications of control theory to aircraft control law developments are desribed. The applications include solutions to the artificial stabilization and wing control problems. Finally, some issues to be explored are shown.

Współczesne metody modyfikacji dunamicznego zachowania się statków powietrznych. W pracy podjęto próbę przedstawienia kluczowych idei teorii modyfikacji. Chociaż teoria ta znajduje się jeszcze in statu nascendi, to już teraz dostarcza inżynierom lotnictwa bardzo wartościowego narzędzia projektowania, dzięki temu, że "obsługuje" rozmaite zagadnienia, które pojawiają się w bieżących badaniach. Praca niniejsza dotyczy zagadnienia poprawiania charakterystyk dynamicznych statków powietrznych za pomocą układów sterowania. Punktem wyjścia do prezentacji jest zagadnienie liniowo-kwadratowe. Następnie opisane są mało znane metody dla układów liniowych. Jądrem pracy są jednak metody dla układów nieliniowych, a mianowicie Zasada Maksimum Pontriagina, Metoda Funkcji Lapunowa i Nieliniowa Dynamika Odwrotna. Niektóre metody zostały zilustrowane zagadnieniem ustatecznienia samolotu niestatecznego oraz zagadnieniem sterowania ruchem "wing-rock".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies