In the paper, mathematical relationships which are used to describe kinematic variables of
the aircraft-obstacles configuration and motion of the aircraft are presented. These define the
base for the set of conditions enabling determination of the possibility and threat of collision.
The second important aim of such a definition is creation of prerequisites for selection of an
appropriate anti-collision manoeuvre, computation of reference signals and inequalities used
as limitations on these signals in the automatic flight control process. Theoretical analysis
is illustrated by an example of computer simulation of the flight of aircraft. Two anti-
-collision manoeuvres are studied in this experiment. The first one, performed in a vertical
plane, consists in emergency climbing. The second one, performed in the horizontal plane, is
shaped by three turns, each one of small radius, to go around the obstacle and then return
to the previously realised flight path.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00