A power split hybrid electric vehicle with dual planetary gear sets is studied in this paper.
Firstly, the power split and circulation phenomenon are further described by analyzing a
speed and torque relationship between the engine, motors and the output shaft based on the
lever analogy. The transmission efficiency and the electric power ratio are then obtained.
The working modes of the hybrid electric vehicle (HEV) are divided according to the system operation mechanism. On this basis, the engine optimal operating line (OOL) control
strategy and the mechanical point (MP) control strategy are designed. Furthermore, a fuzzy
controller is designed to realize the optimal torque distribution of the engine and the motors
in the MP control strategy. Simulation results demonstrate that the MP control strategy can
guarantee a higher efficiency of the transmission system, which also shows good performance
in improving fuel economy of the HEV by adjusting the engine operating point.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00