Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Damping of vibrations in a power transmission system containing a friction clutch

Tytuł:
Damping of vibrations in a power transmission system containing a friction clutch
Tłumienie drgań w układzie napędowym zawierającym sprzęgło cierne
Autorzy:
Skup, Z.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/279310.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Tematy:
non-linear vibrations
viscotic damping
friction clutch
structural friction
hysteresis loop
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 2005, 43, 4; 875-892
1429-2955
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents a theoretical study of the process of damping of non-linear vibrations in a three-mass model of a power transmission system with a multi-disc flexible friction clutch switched on and off electromagnetically. Steady-state motion of the system is subject to harmonic excitation. The problem is considered on the assumption of a uniform unit pressure distribution between the contacting surfaces of the cooperating friction discs. Structural friction, small relative sliding of the clutch discs and linear viscotic damping have also been taken into account. In the case of sliding, the friction coefficient is not constant but depends on the relative angular velocity of slowly sliding discs. The aim of the analysis is to assess the influence of geometric parameters of the system, its external load, unit pressure, viscotic damping on resonance curves and phase shift angle of steady-state vibrations. The equations of motion of the examined system are solved by means of the slowly varying parameters (Van der Pol) method and digital simulation.

Artykuł przedstawia rozważania teoretyczne procesu tłumienia drgań nieliniowych w układzie napędowym o trzech stopniach swobody ze sprzęgłem ciernym włączanym elektromagnetycznie. Przedmiotem rozważań jest ruch ustalony układu poddanego wymuszeniu harmonicznemu. Zagadnienie rozpatrywane jest przy założeniu stałego rozkładu nacisku pomiędzy współpracującymi powierzchniami tarcz ciernych. Uwzględniane jest tarcie konstrukcyjne, mały względny poślizg tarcz sprzęgła oraz liniowe tłumienie wiskotyczne. W przypadku poślizgu współczynnik tarcia nie jest stały, a zależy od względnej prędkości powoli ślizgających się tarcz. Celem analizy jest zbadanie wpływu geometrycznych parametrów układu, obciążenia zewnętrznego, nacisku jednostkowego, wiskotycznego współczynnika tłumienia na krzywe rezonansowe i kąta przesunięcia fazowego dla drgań ustalonych. Równania ruchu badanego układu zostały rozwiązane metodą powoli zmieniających się parametrów (metoda Van der Pola) i metodą symulacji cyfrowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies