Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of Liner Wall Thickness on the Penetration Performance of PETN-HTPB PBX-based Shaped Charges into Steel Targets

Tytuł:
Influence of Liner Wall Thickness on the Penetration Performance of PETN-HTPB PBX-based Shaped Charges into Steel Targets
Autorzy:
Elshenawy, Tamer
Ezzat, Eldesoky
Riad, Ahmed M.
Elkader, Mohamed Abd
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/27788060.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Przemysłu Organicznego
Tematy:
shaped charges
Autodyn jetting
steel target
liner thickness
jet penetration
Źródło:
Central European Journal of Energetic Materials; 2022, 19, 1; 63--90
1733-7178
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thickness of a shaped charge liner is one of the essential parameters that must be considered when optimizing penetration depth into a target material. In this paper, experimental and analytical studies have been implemented using shaped charges having copper liner thicknesses ranging from 0.7 to 1.3 mm in an optimization study of the influence of jet characteristics on the achieved penetration depths into steel targets. The shaped charges were filled with equal masses of PETN-polyurethane based PBX explosive charges and fired against steel targets placed at 29 mm stand-off distance. The experimental measurements show that the depth of jet penetration into steel targets increased with liner thickness up to a thickness of 1.1 mm, after which the penetration decreased again. A numerical study was also carried out using the hydrocode Autodyn to model the jets used in the optimization analysis, which accounted for the variation of penetration depth using different liner thicknesses. This analysis also showed why the penetration depth achieved with a liner thickness of 1.0 mm was not optimum due to its non-coherent formed jet. Instead, a liner with a wall thickness of 1.1 mm exhibited the optimum penetration depth of 12.8 cm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies