Rozproszone systemy komunikacyjne w zastosowaniach dla małych przedsiębiorstw produkcyjnych Distributed information and communication systems for small and medium enterprises
Koncepcja Web 2.0, której założeniem było zapewnienie indywidualnym użytkownikom możliwości samodzielnego tworzenia i projektowania serwisów sieciowych, może okazać się skutecznym rozwiązaniem problemów także dla małych firm, zarówno tych zajmujących się sprzedażą technologii informatyczno-komunikacyjnych ICT (od ang. Information and Communication Technologies) jak i zajmujących się produkcją, dostawą czy serwisowaniem urządzeń. W ramach pomocy technicznej i wsparcia po sprzedaży mogą to być: konserwacja w zakresie dostosowanym do stanu technicznego produktu, rozwiązywanie problemów eksploatacyjnych, rekonfiguracja urządzeń, itp. Obecnie wiele firm musi zapewniać wydajną realizację takich usług na całym świecie. Wymaga to więc od nich stosowania takich technologii ICT, które umożliwiają płynne przejście z aktualnie dostępnego zakresu obsługi (głównie na poziomie lokalnym) do usług świadczonych na rynku globalnym, a częściowo także w "świecie wirtualnym". Niniejsza praca przedstawia aktualne stadium rozwoju zastosowań technologii ICT do wsparcia współpracy pomiędzy dostawcami a klientami, ze szczególnym uwzględnieniem nowych narzędzi i potencjału tkwiącego w koncepcji Web 2.0 oraz próbę określenia celów możliwych do realizacji na tym etapie przez prace badawcze w dziedzinie ICT.
Web 2.0 principles promote service building and composition on individual level. Now it is expected that future developments would continue the move from the service composition at individual level of Web 2.0 to company and also small enterprises acting on the global market. It could be: ICT and service engineering vendor small and medium enterprises (SMEs), equipment manufacturer SMEs and user SMEs need to extend their products with different product & customer support services, such as: condition based maintenance, problem solving, equipment reconfiguration services etc., and to be able to cost–effectively provide these services to customers distributed worldwide. For this purpose users need Information and Communication Technologies (ICT) solutions, which will allow smooth transition from the current (mostly locally oriented) service provision, to provision of services at global market, partly in 'virtual world'. The paper presents current state of application for ICT based supplier-customer collaboration, with the special attention for the new tools and possibilities which are available within the Web 2.0 concept and approaches to define objectives actually possible to be fulfilled by ICT research.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00