R&D work regarding the innovative mine transportation system, planned to be powered by the three-phase busbar, developed within theRFCS project "Increase of mines efficiency and health protection through the innovative transport system based on BUSDUCT" is discussed. Assumptions regarding the construction of the locomotive and the production of nitrogen from the air for inerting purposes are discussed in the first part, whereas in the second part adapting thecurrent collector’s brushes to nitrogen injection, the relevant CFD calculations, the stand for testing the inertization, are presented. Many interesting experiments on the effectiveness of inertization using explosive mixtures of hydrogen and air are illustrated, described and discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00