Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Improving Products Considering Customer Expectations and Life Cycle Assessment (Lca)

Tytuł:
Improving Products Considering Customer Expectations and Life Cycle Assessment (Lca)
Autorzy:
Pacana, Andrzej
Siwiec, Dominika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/27323567.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Stowarzyszenie Menedżerów Jakości i Produkcji
Tematy:
LCA
life cycle assessment
quality
customer expectations
mechanical engineering
ocena cyklu życia
jakość
oczekiwania klientów
inżynieria mechaniczna
Źródło:
System Safety : Human - Technical Facility - Environment; 2023, 5, 1; 19-27
2657-5450
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dynamically identifying key product changes is a challenge for enterprises. It is even more complicated if companies strive for the sustainable development of their activities. Therefore, the aim of the article was to develop a method to help predict the direction of product improvement, taking into account its quality level and environmental impact during the life cycle (LCA). The method was based on the design phase of LCA and the process of obtaining and processing customer expectations. Techniques supporting the developed method were: a questionnaire, a seven-point Likert scale, a standardised list of criteria for assessing the product life cycle, the WSM method, and a scale of relative states. The product analysis was carried out according to modified criteria states, which were evaluated according to: i) customer satisfaction (quality criteria), ii) environmental impact of LCA (environmental criteria), and iii) importance of quality and environmental criteria for customers. The originality of the method is to support the product improvement process to make it environmentally friendly within LCA and, at the same time, satisfactory to customers in terms of quality. The method will be used mainly by SMEs that want to initially predict the environmental impact of a product, including taking into account customer expectations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies