Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of internal determinants on management of family business in Slovakia

Tytuł:
The impact of internal determinants on management of family business in Slovakia
Wpływ warunków wewnętrznych na zarządzanie biznesem rodzinnym na Słowacji
Autorzy:
Moresová, Mária
Sedliačiková, Mariana
Drábek, Josef
Šuleř, Petr
Vetráková, Miroslava
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/27315269.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Tematy:
family business
internal determinants
business environment
management
nepotism
firma rodzinna
uwarunkowania wewnętrzne
otoczenie biznesowe
zarządzanie
nepotyzm
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2021, 24, 2; 307--320
2081-7452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Family businesses are present in every economy, whether they are given special attention or remain a general part of the strategic segment. In Slovakia, despite the dominance of family businesses, not enough attention is paid to them. The main objective of the paper is to identify the key internal determinants that affect the management, sustainability and development of Slovak family businesses. Current information on the researched issue has been obtained through empirical research in practice. The research was evaluated using statistical hypothesis testing methods (Binomial test and Mann-Whitney U test). While verifying the hypotheses, the statistical software STATISTICA 12, was used. The results of the study led to conclusions that extend the current knowledge in family businesses in Slovakia. The achieved results showed that the key internal determinants influencing the development of family businesses in Slovakia are: management, human resources, finances and narrow specialization of the supply, especially on the Slovak market.

Firmy rodzinne są obecne w każdej gospodarce, niezależnie od tego, czy poświęca się im szczególną uwagę, czy też pozostają ogólną częścią strategicznego segmentu. Na Słowacji, pomimo dominacji firm rodzinnych, nie poświęca się im dostatecznej uwagi. Głównym celem artykułu jest identyfikacja kluczowych wewnętrznych uwarunkowań, które wpływają na zarządzanie, trwałość i rozwój słowackich firm rodzinnych. Aktualne informacje na temat badanego zagadnienia uzyskano poprzez badania empiryczne w praktyce. Badania oceniono metodami testowania hipotez statystycznych (test dwumianowy i test U Manna-Whitneya). Do weryfikacji hipotez wykorzystano oprogramowanie statystyczne STATISTICA 12. Wyniki badania doprowadziły do wniosków, które poszerzają dotychczasową wiedzę w firmach rodzinnych na Słowacji. Osiągnięte wyniki pokazały, że kluczowymi determinantami wewnętrznymi wpływającymi na rozwój firm rodzinnych na Słowacji są: zarządzanie, zasoby ludzkie, finanse oraz wąska specjalizacja dostaw, zwłaszcza na rynku słowackim.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies