Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Measuring workplace happiness as a key factor for the strategic management of organizations

Tytuł:
Measuring workplace happiness as a key factor for the strategic management of organizations
Pomiar zadowolenia w pracy jako kluczowy czynnik strategicznego zarządzania organizacjami
Autorzy:
Mendoza-Ocasal, Diva
Castillo-Jiménez, Rosario
Navarro, Evaristo
Ramírez, Javier
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/27315239.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Tematy:
workplace happiness
perception
satisfaction
szczęście w miejscu pracy
percepcja
satysfakcja
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2021, 24, 2; 292--306
2081-7452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this research article is to analyze the factors that affect the perception of happiness at work, through the measurement of workplace happiness, as a key factor for the strategic management in organizations in a group of 302 workers of a University in the city of Barranquilla, Colombia. The results have been obtained through the application of a questionnaire that has been adapted for the data collection process. The research has a positivist approach to measuring the perception of happiness at work; its scope corresponds to the quantitative type. Using a simple linear regression model, the research will allow us to know the validity of the model with respect to the variables analyzed. The findings contribute to the existing literature around the element of workplace happiness meaning, there is no evidence of negative results that affect workplace happiness. As for what the work means, respondents perceive it as positive and agree that the work is full of meaning and purpose and think that the organization has a great emotional meaning for themselves.

Celem niniejszego artykułu badawczego jest analiza czynników wpływających na postrzeganie szczęścia w pracy, poprzez pomiar szczęścia w miejscu pracy, jako kluczowego czynnika zarządzania strategicznego w organizacjach w grupie 302 pracowników Uczelni w miasto Barranquilla, Kolumbia. Uzyskane wyniki uzyskano dzięki zastosowaniu kwestionariusza, który został dostosowany do procesu zbierania danych. Aby zmierzyć postrzeganie szczęścia w pracy, badanie ma podejście pozytywistyczne; jego zakres odpowiada rodzajowi ilościowemu. Za pomocą prostego modelu regresji liniowej badanie pozwoli poznać trafność modelu w odniesieniu do analizowanych zmiennych. Odkrycia przyczyniają się do istniejącej literatury, wokół elementu szczęścia w miejscu pracy nie ma dowodów na negatywne wyniki, które wpływają na szczęście w miejscu pracy. Jeśli chodzi o to, co oznacza praca, respondenci postrzegają ją jako pozytywną i zgadzają się, że praca jest pełna sensu i celu, oprócz myślenia, że organizacja ma dla nich wielkie znaczenie emocjonalne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies