Enhancing the academics’ continuous use of educational management information systems in the post-pandemic era Poprawa ciągłości korzystania przez nauczycieli akademickich z systemów informatycznych zarządzania edukacją w erze post-pandemicznej
The Covid-19 pandemic has acknowledged the importance of educational management information systems (EMIS) for quality management (QM) in higher education and set new directions for post-pandemic studies. Successful implementation of QM, however, processes depends mainly on lecturers' perceptions about quality and educational technology. However, higher education lecturers’ profiles regarding these quality perceptions and their commitment to technology acceptance must be investigated more. The aim of research is to analyse the relationship between Education Management Information System (EMIS) and Quality Management (QMAS) to lecturers' Continuance Commitment (CC). In response to this research gap, the researchers identified such profiles using a quantitative survey of 534 lecturers from Indonesian higher education institutions. A seven-point Likert scale was used to measure the respondents' expectations or expression of their perceived experience on all indicators used in the study. The data analyses were descriptive analysis and factor analysis. Based on the seminal work of Roger's diffusion of innovations, technology enthusiasts, visionaries, pragmatists, conservatives and sceptics remain valid in the organisation, and the uptake of educational management information systems is still in the hands of technology enthusiasts and visionaries. Quality management and EMIS acceptance are critical factors that make lecturers willing to continue using the system to support accreditation. These profiles will enable customised training in the recovery after the Covid-19 pandemic.
Pandemia Covid-19 potwierdziła znaczenie systemów informacyjnych zarządzania edukacją (Education Management Information Systems - EMIS) dla zarządzania jakością (Quality Management - QM) w szkolnictwie wyższym i wyznaczyła nowe kierunki badań post-pandemicznych. Pomyślne wdrożenie zarządzania jakością zależy głównie od postrzegania jakości i technologii edukacyjnych przez wykładowców. Należy także dokładniej zbadać profile wykładowców szkolnictwa wyższego w zakresie postrzegania jakości i ich zaangażowania w akceptację technologii. Celem badania jest analiza związku między Systemem Informacji o Zarządzaniu Edukacją (EMIS) a Zarządzaniem Jakością (QMAS) w odniesieniu do ciągłego zaangażowania wykładowców (Continuance Commitment - CC). W odpowiedzi na tę lukę badawczą naukowcy zidentyfikowali takie profile za pomocą ankiety ilościowej przeprowadzonej wśród 534 wykładowców z indonezyjskich instytucji szkolnictwa wyższego. Siedmiostopniowa skala Likerta została wykorzystana do pomiaru oczekiwań respondentów lub wyrażenia ich postrzeganego doświadczenia we wszystkich wskaźnikach wykorzystanych w badaniu. Analizy danych obejmowały analizę opisową i analizę czynnikową. W oparciu o przełomową pracę Rogera na temat dyfuzji innowacji, entuzjaści technologii, wizjonerzy, pragmatycy, konserwatyści i sceptycy pozostają ważni w organizacji, a absorpcja systemów informatycznych zarządzania edukacją jest nadal w rękach entuzjastów technologii i wizjonerów. Zarządzanie jakością i akceptacja EMIS są krytycznymi czynnikami, które sprawiają, że wykładowcy chcą nadal korzystać z systemu w celu wspierania akredytacji. Profile te umożliwią zindywidualizowane szkolenia w zakresie odbudowy po pandemii Covid-19.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00