Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creative life orientations of employees of creative organisations

Tytuł:
Creative life orientations of employees of creative organisations
Autorzy:
Sokół, Aneta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/27313778.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
creative life orientations
employees of creative organisation
creative organization
twórcze orientacje życiowe
pracownicy organizacji kreatywnej
kreatywna organizacja
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2022, 159; 415--423
1641-3466
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The main research problem, which is also the subject of the study, was to recognise a relation between creative life orientations and their impact on the potential development of a creative organisation. Methodology: The article reviews research on the impact of cognitive, theoretical, methodological and empirical issues using Cudowska's questionnaire (2004). To analyse the data Kolmogorov-Smirnov test was used and then parametric tests were applied: Student's t-test, ANOVA and Tukey's post hoc test. Findings: The discussion and final conclusions focus on the impact of the above relationships on the creative development of these organisations. The results of the study showed that the development of the analysed creative organisations is not strongly contingent on the creative life orientations of their employees. Undoubtedly, the development of creative organisations depends on them, yet other factors, equally important in Polish conditions, should be sought. Research limitations/implications: The obtained research results are treated as pilot ones. The complete achievement of the research goal requires continuation of the research on a larger respondents. Practical implications: The results of the research can be used to improve the policy of development creative in organisations. Social implications: Modern entities need professionals with the ability to act independently, efficiently and effectively, but also creatively. This professionalism in the context of an organisation requires not only perfection in the execution of activities, but also the reduction of barriers that inhibit the creative development of an organisation. Hence, the issue of understanding the importance of creative development for organisational performance has been in recent years and continues to be addressed by researchers around the world. To a certain extent, this article responds to this demand in terms of the topics covered. Originality/value: This is the first study of this type conducted on the choosen population in Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies