Fleet systems are considered complex due to the interaction between their units and components. Maintenance management systems face various challenges to achieve acceptable availability and reliability rates at a reasonable cost. A critical task for making maintenance decisions is understanding the system requirements to select maintenance policies appropriate for the actual and future system state. When there is a replacement shortage in a fleet system, and it is impossible to supply new spare parts quickly, cannibalization policies can mitigate this scarcity via the interchange of components. However, this procedure presents the maintenance manager with different evaluation effects, such as increased maintenance hours, decreased system reliability rate, and unavailability in some units. Finding an equilibrium between the benefits and risks has caught the attention of researchers. This work gathers diverse proposals for applying cannibalization policies and the effects that arise from using them. Models, methods, tools, and identified gaps in understanding what parameters of the components and environments of the fleet systems favor cannibalization are discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00